lørdag 24. april 2010

Kongsbergutstillinga!

Ikledd stillongs, ullgenser og boblejakke stilte vi på Kongsberg i dag, lørdag 24.4. kl 10.00 om morgenen. Emma fikk rød søyfe, og det er vi fornøyd med, men vi må jobbe mer med visningen, vi to! Jeg klarte ikke å få full oppmerksomhet og konsentrasjon i andre runde, da vi skulle kvalifisere oss for videre bedømming. Men det er  jo ikke sikkert det ville gjort noen forskjell. Mange flotte damer var det i klassen, og gratulerer til dere som det gikk veldig bra for, og frisk mot og nye muligheter for resten av oss! Og sola varma utover dagen, og hyggelig lag var det! Og som alltid i de kretser: Mye å lære!

100424 Kongsberg 030_edited

Emma viser seg ellers som en stadig mer sindig og voksen dame som er i stand til å slappe av til tross for uro og ulåt omkring. Og Warja, som var med på sirkuset for første gang, riktig nok bare som tilskuer, viste meget gode takter med tanke på å kunne koble av i hurlumheien. Litt usikker på de andre valpene var hun, men større hunder var det greiere med. Vi må bare jobbe videre med sosialisering, - i forhold til barn og gamle, store og små, ulike situasjoner… det er mye ute i den store verden som må beherskes! Og her, på hjemmebane, ferdes hun glad og fornøyd ute blant nabolagets barn, hunder og katter. Hun er en morsom og søt liten tuppehøne, den vesle Warja!

Og her er vi: Gry og Milli, dommer Mona Selbach, Emma og meg. Trygt og godt å gå etter deg, Gry! Men vi må slanke hundene, begge to! Fotograf: Nøve:o)

100424 Kongsberg 030

12 kommentarer:

  1. Takk for i dag, Ragnhild!!! Det var moro å hilse på Warja. Hun kommer til å bli den nye utstillingsdronningen. Hun er jo bare vakker!!!

    Vi er nok flere som trenger å trene på utstilling eller kontakt. Det er mye å lære. :)

    SvarSlett
  2. Takk for idag :o) Dere var da flinke i ringen!
    Frierne kommer til å stå i kø etter Emma ;o)

    SvarSlett
  3. Kjempe koselig å hilse på dere igjen!! Morro var det å få hilst på Warja åsså!! Hun kommer til å bli kjempe vakker!! Mariken var kjempe betatt av den lille Warja som lå så fint inne i buret sitt selv om det var ganske bråkete utafor til tider.
    Emma da, dronninga selv! Hun er jo bare kjempe vakker! Lykke til videre med valg av hann hund!
    Ha en fin uke!

    SvarSlett
  4. Så flott bilde av dere, gralla med rød sløyfe:o)))

    SvarSlett
  5. Det var veldig koselig å møte dere på Kongsberg i dag Ragnhild. Jeg synes du og Emma så kjempeproffe ut i ringen jeg!!!

    Warja skulle jeg gjerne stjålet litt;o) En vakker liten lille-ulv frøken dere har der. Emma har noe veldig fint over seg, og jeg kikket på henne flere ganger i går, det samme rolige uttrykket hele tiden (bortsett fra at hun slett ikke likte hunder som siter i fanget - hun synes sikkert det er barnslig;o)

    SvarSlett
  6. Å, jeg glemte å fortelle at Nøve er fotografen! Gry, du er også med på originalen, men jeg turte ikke legge det ut uten å spørre først! Jeg vil gjerne ha det her dersom det er ok for deg! Takk for fine bilder, Nøve! Håper det er greit for deg at jeg bruker dem!

    SvarSlett
  7. Du trenger ikke spørre en gang Ragnhild - legg i vei:o)

    SvarSlett
  8. Det var så koselig å se dere igjenn. Å jeg koset meg ekstra med den deilige Warja deres. Hun minner meg temlig mye om vår Byu`Tie.
    Gratulerer med kjempe finn kritikk og premiering.
    Jeg syntes du er flink til å stille Emma!
    Ha en fin uke.

    SvarSlett
  9. Takk og takk for gode ord om både hunder og utstiller! Vi prøver å holde fokus og gjøre en skikkelig jobb, og det er godt med gode råd og oppmuntring;o)

    SvarSlett
  10. Flott å treffe deg og hundene, Ragnhild! Synes da virkelig Emma så kjempefin ut i ringen.

    SvarSlett
  11. Koselig å treffes igjen.
    Gratulerer med fint resultat, Emma har blit så "stillig" å se, som sin mor Asca.

    Ja lille Warja så skjønn og nydelig.
    Ha en god uke!

    SvarSlett
  12. Selfølgelig helt i orden med bildet :o)
    Du må ikke slanke Emma - hører du! Sikker på at Siss sier det samme...

    SvarSlett